Österåker - En bra bana men inget bra spel...

Jag glömde uppdatera förut och tala om att jag skulle spela tävling 10-11juni på Österåker i Åkersberga. Jag spelade inte in banan men det var en rätt öppen och inga svåra hål vilket avgjorde det hela. Jag hade starttid på onsdagmorgonen kl 07.30 och det var regn. Jag spelade rätt bra fast några slarvhål med ett par dubbelboggies som förstörde det hela. Men jag kom in på 83 (+11). Det var en helt okej rond som gav mig en delad 7:e plats inför torsdagen. Starttiden på torsdagen var 08.04 och det var dimma vilket innebar dålig sikt för mig som slog lite längre än mina medspelare. Jag spelade rätt okej första 9 hålen trots en 8 på hål 2. Men sen gick allt åt skogen. Jag slog snea slag med järnen och toppade vilket innebär en hel del slag sista 9. Jag slutade på en pinsam 98 och det var inte långt ifrån tårar när jag puttat i på 18:e hålet.

Jag tappade till en 15:e plats och åkte hem tidigt för att träna lite. Jag slog 4 hinkar vilket innefattade 288bollar. Jag fick också hjälp av min tränare Per som ändrade lite på min baksving och mitt grepp vilket ska göra att jag aldrig mer kan slå hook med mina järnklubbor. Det är jag väldigt tacksam för fast det kanske inte verkade så just igår. Men jag var väldigt trött.

Idag (fredag) har jag tagit lite lugnt från golfen men imorgon tänkte jag åka ner till golfbanan och testa lite klubbor från Cobra som kommer på besök hemma på Hofors GK. Där kommer jag tillbringa resten av min sommar för jag har nu fåått sommarlov.

Ha det bra där ute på banan !
Svinga lugnt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0