Andra omgången- lite sämre, lite bättre


Idag har jag spelat den andra tävlingen för säsongen och det gick väl inte så himla bra direkt. Jag toppade, duffade, hookade, skar bollen några gånger men utslagen fungerade bra. Jag gick första rundan på 87slag och låg 8a. Jag spelade som sagt hur dåligt som helst. Rond 2 gick bättre, startade med 2par och 2boggies. Men första nio blev det också 3dubbelboggies. Inte direkt roligt. Men jag gav inte upp och till slut kom jag in på 84slag. Det resulterade i en 4:e plats och ännu ett pris. En Peak handduk till bagen.

Jag är inte nöjd med mitt spel första 18hålen. De andra 18 är det bättre slag och allt kändes mycket bättre, dessvärre blev det 4dubbelboggies under de sista 18. Det positiva är att jag gör fler par och slår mycket bättre, jag svingar igenom de flesta slag vilket jag inte gjorde under de första 18.

Men en 4:e plats är bra och det ger poäng till rankingen vilket gör att jag sakta men säkert uppåt.
Nu är det dags för sängen och imorgon blir det en runda på Västerås GK med Kicki :)

God natt!
Svinga lugnt!

Kommentarer
Postat av: Mona Nilsson

Hej Cissi!

Nu har jag läst din fina blogg och önskar dig jättemycket lycka till med ditt golfande!! Det finns nog inte mycket jag kan lära dig i golfväg, men tänk på att våga är att förlora fotfästet en liten stund, att inte våga är att förlora en liten del av sitt liv... Kramizar Mona Nilsson

2009-05-27 @ 12:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0