Starka handleder gör min sving sämre...

Idag har jag varit och tränat på rangen. Jag slog 200boll och försökte få kontroll på min sving. Jag slår både höger och vänster men dessvärre visste jag inte vad jag gör för fel. Men efter lite mixtrande kom jag fram till att mina handleder gör en hel del till att jag slår snett. Per, min tränare vill att jag ska byta grepp, vilket ska göra att jag inte ska slå lika mycket vänster. Men jag känner att mitt grepp jag har nu är bra, jag vill bara få lite kontroll på min sving. Det tror jag har att göra med tempot i min sving. Har man starka handleder som jag har måste dem kontrolleras för att inte slå snett. Har jag ett lugnt tempo och svingar igenom känner jag att det kan bli lika bra ändå utan att byta grepp.

Jag slår snett och för högt med drivern också. Varför jag slår för högt är för att jag kommer ner för brant på bollen vilket gör att jag hugger, då går bollen jättehögt. Med en driver ska man svinga runt sig mer och träffa bollen på vägen upp i svingen. Gör man inte så blir det högre än väntat. Jag slår också snett, slår jag vänster är det för att jag skickar mina handleder före höften vilket gör att det blir en hook. När jag slår höger släpper jag inte mina handleder tillräckligt mycket utan blockerar dem så det blir en slice istället...

Men som tur är har jag träning i Hofors på torsdag, då får Per hjälpa mig lite så det känns bättre inför helgens tävling i Örebro!


Svinga lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0