Näst sista tävlingen avklarad!

Ja. Nu har jag spelat Kristinehamn och det var näst sista tävlingen för i år. Det gick helt okej, jag kom på en 10:e plats med godkända resultat på 82-80-78. Med tanke på mina förutsättningar, att jag inte tränat ordentligt på tre-fyra veckor. Med två trippelbogeys på första rundan och två dubblar på andra så är jag rätt nöjd med allt utom chippningen. En birdie på 54hål gjorde jag. Inte det ultimata men bättre än ingen alls. Det var hur blött som helst på hela banan, vi fick droppa för tillfälligt vatten nästan hela tiden, men det roliga var att det fanns inga torra platser på hela banan så det var rätt meningslöst att droppa. Men men, några tjejer fick till scoren riktigt bra. skillnaden mellan de och mig var nog att de antingen träffade fler greener eller chippade bättre. Jag var vänster om greenen när jag missade. Det var inte direkt jättebra slag just då. det blev hookar ibland, men oftast lite för mycket draw.

Nu återstår det en tävling och det är i Eskilstuna. Det blir nog inte så himla mycket golf nu heller fram tills dess som är den 3-4 oktober.

Jag har idag varit och spelat arlanda stad med elitjuniorerna och det gick jättebra. Jag spelade gul tee och de andra grabbarna spelade vit. Jag sköt 76 (+6) och vann vår lilla interntävling. Vi bettade lite, tio kr för första nio, tio kr för andra nio och tjugo kr för totalen. Jag vann allt så det gick ihop för mig ! lite kul att få bekräftelse att jag kan spela bra.

NU är det mörkt ute och det är läggdags.
GOD NATT !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0