roligt roligt!

Golf är så fruktansvärt roligt att jag tagit ledigt flera dagar från skolan för att spela en sponsorgolf med damlagets sponsorer i innebandyn. Jag blev inbjuden också och de tackar man ju inte nej till. Vi spelade på Skerike och jag gick med vår materialare Benny och en sponsor vid namn Jarmo. Vi spelade tre eller fyra tävlingar i en, förstod inte riktigt vad allt gick ut på men det blir säkert bra när allt är uträknat och klart. Prisutdelningen ärinte förrän nästa lördag, den 26:e när våra damer (Rönnby) spelar sin första hemmamatch! Vet att jag vann närmast hål i alla fall!

Igår (lördag den 12/9) var det avslutning med damerna på golfklubben. VI spelade scramble och jag blev ihop lottad med mamma och två andra tjejer (kvinnor) och vi vann ! Riktigt kul. Vi gick minus 5 och vi hade hcp på 9 slag.

Sen kom jag trea på den årliga tävlingen Eclectic som spelas under hela säsongen. Hade titeln på den tävlingen , två eller tre år i rad men dessvärre har jag inte spelat på Hoforsbanan så himla mycket därför vann jag inte i år. Men Grattis till Kicki som vann stort i år. Hon har haft en riktigt bra säsong om man tittar på antal birdies och resultat på tävlingar.

Sista omgången blir Eskilstuna och det är ca två eller tre veckor dit. Jag ska nu dessvärre inte träna speciellt mycket golf, men ska försöka hitta någon som jag kan åka med till golfbanan så jag kan träna. Men men.

Ha det bra golfare! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0